Strona główna
Dzisiaj jest 19-5-2024

Mecze Klanowe

Takie pojedynki wymagają jednak serwera z odpowiednimi ustawieniami. Najważniejszą rzeczą jest mod etpro oraz tryb stopwatch. Większość ustawień zależy jednak od liczebności drużyn, ligi oraz jej configu serwera zależnego od dwóch poprzednich czynników.

Wielu z was pewnie wie, że wielu graczy pisze własne configi w celu usprawnienia i ulepszenia gry. Jednak ligi jak na przykład ClanBase w celu ułatwienia modyfikacji serwera stworzyły configi serwerów. Taki cfg zawiera wszelkie potrzebne ustawienia do danego typu pojedynku. Na serwerach najczęściej spotykane są configi ClanBase.

Jednak nie ma jednego configu do każdego typu meczu. Każdy z nich jest pisany z myślą o innej liczebności zespołów. Najczęściej spotykane mecze w ET to: 6vs6; 5vs5; 3vs3. Oczywiście są rozgrywane mecze 4vs4; 2vs2 czy takie gdzie oba zespoły mają więcej niż sześciu graczy, ale nie są to tak popularne pojedynki.

Specyfika gry dla określonych liczebności drużyn:
6vs6 oraz 5vs5:
- dla każdej drużyny dozwolone jest używanie jednej ciężkiej broni żołnierza. Oznacza to, że każda z drużyn może używać w danym momencie panzerfausta albo mg42 lub miotacza ognia czy moździerzy. Najczęściej korzysta się z dwóch pierwszych broni.
- dla każdej drużyny dozwolone jest używanie jednego granatnika. W zespole więcej graczy może użwać tzw. rifli (czyli garanda dla allies lub k43 dla axis), ale tylko jeden może używać granatnika.
- oba zespoły mogą zastawiać miny (ich liczba jest określana przez ligę).
- na mapie można atakować i wynosić objective każdą drogą na mapie (również tzw. sidem czyli tylnym wejściem).

3vs3:
- żaden zespół nie może korzystać z ciężkiej broni.
- żaden zespół nie może używać granatnika (rifla jest dozwolna, ale nie obsługuje granatnika).
- nie można zastawiać min.
- liczba field ops'ów jest zazwyczaj ograniczona przez ligę.
- nie wolno używać tzw. side'ów.

Przejdźmy teraz do celu i sposobu rozgrywania meczu. Jak wiemy odbywa się on w trybie stopwatch. Mapy są rozgrywane w myśl zasad tego trybu, tzn. Najpierw atakuje jedna drużyna i stara się wykonać cele mapy w jak najkrótszym czasie. Po wykonaniu objectivu następuje zmiana stron i klan, który w pierwszej rundzie bronił celów, teraz stara się je wykonać. Jednak czas na wykonanie zadania zostaje zredukowany. Druga ekipa musi zmieścić się w czasie krótszym od pierwszej.
Przykład: Klan A wybrał mapę supply. Wykonał ją w czasie 8:30. Klan B, który bronił mapy teraz staje się drużyną atakującą i ma 8 minut i 30 sekund na wykonanie celów.
Identycznie dzieje się na drugiej mapie. Oba zespoły atakują a ten z lepszym czasem wygyrwa.
Zdarza się jednak, iż po dwóch mapach mamy remis. Wtedy mamy decider czyli dogrywkę. Sędzia (bądź jeśli takowego nie ma, jeden z graczy) za pomocą menu vote wykonuje rzut monetą. Do wyboru mamy Heads i Tails. Drużyna, która wybierze właściwie ma prawo wybrać mapę , na której zostanie rozegrana dogrywka. Jednak będzie to już ostatnia mapa w razie wygranej, któregoś z zespołów.

Sposoby punktacji w trybie stopwatch:
Za wykonanie mapy w czasie szybszym od drużyny przeciwnej otrzymuje się dwa punkty.
W przypadku gdy żaden zespół nie wykona celów oba zespoły otrzymują po jednym punkcie.

Przy omawianiu meczów często spotykamy się z słowem fullhold. Oznacza to, że jeden z zespołów, nie pozwolił wykonać celów misji ekipie przeciwnej.
Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery